Lättläst

Mediateket är Tingsholmsgymnasiets bibliotek. Hos oss kan du låna böcker och få hjälp på många andra sätt. Vi som jobbar här heter Carin och Peter. 

På Mediateket finns böcker som är lättare att läsa. Du kan också läsa tidningar med nyheter och fakta.

På denna Internet-sida skriver vi det som du behöver veta om Mediateket. Fråga oss om det är något som du inte hittar eller förstår.

En del av det vi skriver här är skrivet på lättläst svenska.

Du hittar oss mitt i Tingsholmsgymnasiets A-hus (det stora huset) på andra våningen.

Titta också gärna på bra länkar och annat som är bra för SFI eller Svenska som andraspråk!

Här hittar du presentationen av Mediateket på lättläst svenska.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s